Leer zelf goede en motiverende educatieve spellen ontwerpen

4 WEKEN CHALLENGE VOOR ONDERWIJSPROFESSIONALS DIE ZIN HEBBEN IN SPEL IN DE KLAS

Stop met twijfelen en begin aan het uitwerken van jouw educatief spel op maat van jouw leerlingen.

Hallo juf of meester, of therapeut, logopedist, …

Als je hier bent terechtgekomen is de kans groot dat jij graag meer wil inzetten op spel in je onderwijspraktijk of therapie.

Misschien heb je zelfs al wat geld uitgegeven aan bordspellen, educatieve apps, spelletjesboeken of extra materiaal om in te zetten wanneer de kinderen sneller klaar zijn.
Het probleem is echter dat ze nooit 100% aansluiten bij wat jij wil bereiken of op de noden van jouw leerlingen.

Waarom zou je een kant-en-klaar product kopen wat niet helemaal past als je het ook voor veel minder geld en sneller kan maken?

Ik denk dat we best wat op elkaar lijken 😊

Ik wil namelijk ook graag dat ik de leerlingen afwisselend en aantrekkelijk materiaal kan aanbieden.
Bij het automatiseren is het veelvuldig inoefenen soms lastig en raken kinderen gedemotiveerd door nog een extra werkblaadje of de zoveelste oefentoets en dat is net het omgekeerde van wat je wil bereiken. Het voelt immers zo fijn wanneer kinderen met plezier aan het leren zijn, of nog beter, wanneer ze je komen vragen of ze dat ene spelletje nog een keer mogen spelen.

Lies Vermant

Spelontwerper & leerkracht lager onderwijs

ZOMERPROMO

Schrijf in voor 5 juni 2020 en geniet van € 70 korting op je inschrijving.
Betaal nu € 45 i.p.v. € 115

Ik heb ook lang gezocht en veel fouten gemaakt voor ik een makkelijkere methode ontdekte:

  • Ik kocht (meerdere) spellenmappen of inspiratiedocumenten aan meer dan €70 per stuk
  • Ik kocht spelletjes die ik vervolgens wilde aanpassen maar vond de tijd niet en dus liggen ze nog ongebruikt achteraan in de kast
  • Ik kon niet altijd gebruik maken van de laptops of tablets en gaf het gebruik van digitale spelletjes ook al snel op
  • Ik heb uren geknipt en geplakt aan spellen van anderen die ik online vond. Zelfs bij het wisselen van scharen om blaren op mijn vingers te vermijden.
  • Ik heb al vele spelideeën verloren omdat ik ze niet meteen opgeschreven heb of niet goed wist hoe ik ze kon uitwerken

Enkele getuigenissen

Ik ken Lies al enkele jaren als een ondernemende (mede-)instructeur binnen Kazou. ‘t is een madam waar velen naar opkijken, zowel haar spelbagage als haar creatieve toverstafje waarmee ze alles zo mooi kan aankleden en vertalen naar verschillende doelgroepen. Wow!
Ik word 🍓aardblij van de creatieve noot die Lies steeds in haar werk legt!

Jasmien,
secundair onderwijs

De opleiding was zeer leerrijk en een echte aanrader. Lies is als lesgever erg geduldig en staat altijd klaar om te helpen. Zelfs wanneer ik nadien een mailtje stuurde om nog extra vragen te stellen kreeg ik meteen een antwoord en hielp ze me verder. De spellen die ik maakte tijdens de opleiding zijn een groot succes in de klas.

Silke,
lager onderwijs

Lies is de creatieve duizendpoot die ik voor de klas zou willen zijn als er meer uren in een dag waren om lessen voor te bereiden. Waar ik vastliep, had zij verschillende ideeën klaar om mijn les leuker en creatiever aan te pakken voor de leerlingen. Geen voorgekauwde infosessie, ze denkt echt actief mee binnen mijn context. Zeker voor herhaling vatbaar!

Lieve,
deeltijds onderwijs

3 spellen in 4 weken tijd

Ik nodig je uit om samen met mij in 4 weken minstens 3 nieuwe spellen te ontwikkelen voor jouw onderwijspraktijk. Samen met gelijkgestemden daag ik je wekelijks uit om anders over educatieve spellen te gaan denken.  Ik ondersteun je in het uitwerken van je ideeën en de praktische uitwerking en het testen ervan. Daarnaast deel je jouw inspiratie met de andere deelnemers en leer je bij van elkaar.

Week 1

In de eerste week maken we kennis met elkaar en verklap ik je de do’s en don’ts bij het maken en gebruiken van educatieve spellen. Het educatieve doel voor ogen houden is namelijk het allermoeilijkste in deze fase. In deze week ga je dus ook zelf op zoek naar de doelen die jij in een spel wil gieten en zet je de eerste stap naar je eigen educatieve spel!

Week 2

Het oog wil ook wat. Daarom is het thema en de vormgeving van je spel de volgende stap die we nemen in het ontwikkelproces. Ik vertel je meer over storytelling, verhaallijnen en de zogenaamde “evergreens”. Heb je nood aan wat meer uitleg over hoe je grafisch aan de slag kan gaan, kan dit ook aan bod komen.

Week 3

Leerinhoud versus spelmechanismen. Hoe zorg je voor een goede didactische invulling van een spel. Wat is de meerwaarde van zelfcorrigerend materiaal en wat is het correcte spelersaantal bij het gekozen leerdoel? Kortom een week om je tanden in te zetten!

Week 4

Na wat speltesten leggen we de laatste hand aan de spellen. We wisselen tips en tricks uit  met de hele groep en sluiten af met een uitwisseling.

Nog enkele antwoorden:
Hoe ziet de planning er uit?
Is de facebook groep verplicht?
Krijg ik een navormingsattest?
Kan ik een factuur krijgen van de opleiding?
Mijn vraag staat hier niet tussen.
Hoe ziet de planning er uit?

Alle communicatie en samenwerking verloopt via een besloten facebookgroep.

Maandagavond om 20u houden we een live sessie van achter je computer.
Indien je er niet bij kan zijn kan je in de besloten facebookgroep het filmpje herbekijken.
Bij elke sessie zit ook een klein werkboekje, spiekblad of oefening. Deze kan je ook in de groep terugvinden.
Donderdag om 20u houden we een korte live vragensessie waar je terecht kan voor hulp.
Natuurlijk mag je ook de hele week door vragen stellen en feedback vragen in de groep.

Is de facebook groep verplicht?

Neen, je bent niet verplicht om deel te nemen aan deze besloten facebook groep.
Je kan ook alle informatie per mail ontvangen en de live sessie buiten facebook om volgen.
Wil je echter ook interactie met de andere cursisten dan ben je welkom.

Krijg ik een navormingsattest?

Voor deze vorming kan je een navormingstattest aanvragen.
Deze worden niet standaard aangemaakt maar na een eenvoudige vraag aan Lies krijg je na afronding jouw attest per mail toegestuurd.

Kan ik een factuur krijgen van de opleiding?

Je koopt je “kaartje” via onze webshop aan.
Daarvan krijg je sowieso een mail met de orderbevestiging.
Enkel wanneer deze niet zou voldoen voor je administratie of die van de school kunnen we een factuur opmaken. Deze kan je aanvragen via Lies of een mailtje aan info@level21.be .

Spellenchallenge-Level21
Menu